8 sfaturi de prevenire a ridurilor

5
927

Nu este deloc rău să avem riduri!

De-a lungul timpului, femeile au trecut prin tot felul de perioade:

  • perioada în care erau foarte muncite şi nu prea aveau timp să se gândească la riduri
  • perioada în care femeile s-au emancipat şi au început să se îngrijească mai mult, dar fără a face o obsesie din riduri
  • perioada ultimilor ani în care au făcut o obsesie din încercarea de a prelungi şi estompa ridurile, prin tot felul de intervenţii mai mult sau mai puţin eficiente
  • iar acum trecem prin faza în care femeile au început din ce în ce mai mult să accepte ridurile şi să le preţuiască

Ce înseamnă această acceptare a ridurilor?

Femeile au învăţat să îşi accepte ridurile, aceste semne care, de fapt, le povestesc vieţile.

Ridurile sunt o hartă a vieţii, a existenţei noastre, ne povestesc emoţiile, neliniştile, întrebările şi decepţiile, bucuriile, momentele de fericire şi realizările.

Astfel, ele au la unele femei o conotaţie pozitivă.

Timpul trece pentru toţi şi până la urmă, cu toţii îmbătrânim.

Această acceptare înseamnă de fapt, maturitate în gândire, evoluţie şi inteligenţă.

Dar această acceptare nu înseamnă că nu trebuie să ne îngrijim sau să prevenim apariţia ridurilor.

Există numeroşi paşi şi schimbări în lifestyle care vor încetini apariţia ridurilor, sau vor estompa ridurile existente.

Care sunt cauzele apariţiei ridurilor?

În primul rând vârsta. Pielea îşi pierde din elasticitate pe măsură ce îmbătrânim, se subţiază din ce în ce mai mult, iar producţia de colagen încetineşte.

La aceşti factori se adaugă factorii externi, cum ar fi expunerea la soare, poluarea şi anumite obiceiuri de lifestyle.

Primele riduri care apar sunt cele din zona gurii, a ochilor și la nivelul frunții, care mai poartă și denumirea de riduri de expresie.

Astfel, chiar şi zâmbetul sau încruntarea vor lăsa urme pe pielea ta, dacă nu o îngrijești și hidratezi în mod constant.

În lipsa unor tratamente pentru întârzierea îmbătrânirii, tenul tău se va deshidrata din ce în ce mai mult, iar ridurile fine, aflate la început doar la suprafața pielii, se vor transforma în urme profunde pe fața ta.

Cum putem preveni apariţia ridurilor?

Deşi unele persoane se pot lăuda cu o moştenire genetică care le ajută, iar tenul lor îmbătrâneşte mai lent, persoanele a căror moştenire genetică nu este la fel de bună, pot şi ele controla uşor prevenţia şi estomparea ridurilor prin diferite metode aflate la îndemâna oricui.

1. Foloseşte protecţie solară

Este un fapt bine-cunoscut că expunerea la soare provoacă daune pielii, ducând la îmbătrânire prematură şi riduri.

Potrivit unui studiu realizat în 2013, folosirea regulată a protecţiei solare are abilitatea de a încetini semnele îmbătrânirii pielii.

Pentru a proteja pielea de razele dăunătoare, ultraviolete (UV), este vitală aplicarea unui factor de protecţie SPF între 30 şi 50 în fiecare zi, chiar şi în zilele înnourate.

Razele UV pot penetra norii, deci nu evita folosirea protecţiei doar pentru că nu e soare.

Pentru protecţie suplimentară, poartă pălării cu boruri largi (măcar în concediu :)), îmbrăcăminte în culori deschise şi ochelari de soare cu protecţie UV.

2. Foloseşte creme şi produse pe bază de retinol

Retinoidele, care sunt derivate ale vitaminei A, sunt ingredientele cele mai studiate şi mai folosite în produsele anti-aging.

De cele mai multe ori cunoscute sub denumirea de retinol, retinoidele au abilitatea de a creşte producţia de colagen, ceea ce duce la îmbunătăţirea aspectului pielii.

Aceste derivate ale vitaminei A, încurajează regenerarea pielii şi a vaselor de sânge, ceea ce va avea ca efect întinerirea pielii, dar şi o textură mai hidratată şi mai strălucitoare.

Există 5 tipuri principale de retinoide, dintre care cel mai folosit, în cremele obişnuite, este retinolul. Altele sunt disponibile doar în farmacii, sub prescripţia unui medic dermatolog, deoarece sunt foarte puternice şi pot avea efecte adverse.

3. Hidratează pielea

 

Cremele şi produsele hidratante, ajută la hrănirea şi catifelarea pielii. Acest lucru este deosebit de important pe măsura înaintării în vârstă, deoarece pielea devine mai uscată şi inevitabil apar ridurile.

Studiile arată că folosirea unei creme hidratante care conţine acid hyaluronic şi vitamina C sunt foarte eficiente pentru prevenirea ridurilor sau estomparea celor existente deja.

4. Hidratează-te! Bea apă!

Apa este foarte importantă pentru sănătate. Organismul nostru are nevoie de apă pentru aproape toate funcţiile sale.

În afara funcţiilor vitale, cum ar fi eliminarea toxinelor, digestia, reglarea temperaturii corporale, apa ajută de asemenea, la sănătatea pielii prin hidratarea pe interior.

Deci, bea apă! Hidratează-te constant! Vei avea doar de câştigat, pe toate planurile!

 

5. Mănâncă alimente bogate în vitamine

Probabil aţi auzit de multe ori zicala „eşti ceea ce mănânci”. Când vine vorba despre piele, acest lucru este foarte adevărat.

Un studiu realizat în 2019 a arătat că obiceiurile alimentare sunt strâns legate cu aspectul tenului şi apariţia ridurilor, în special la femei.

Potrivit studiului, femeile care includeau în dieta lor cantităţi mari de carne roşie sau snacksuri nesănătoase aveau tenul mult mai ridat şi cu probleme decât acelea care consumau mai multe fructe şi legume bogate în vitamine.

Fructele sunt bogate în antioxidanţi, vitamine şi minerale, nutrienţi care îmbunătăţesc elasticitatea pielii şi protejează împotriva îmbătrânirii premature a tenului.

Includeţi în alimentaţie ceaiul verde, uleiul de măsline, somonul, avocado, rodiile, kiwi, fructe de pădure, dar şi multe legume cu frunze verzi, salate şi broccoli.

Efectele asupra tenului vor fi vizibile şi uimitoare!

6. Dormi pe spate

Potrivit unor studii, poziţia în care dormiţi poate avea efect asupra apariţiei ridurilor. Astfel, persoanele care dorm pe o parte sau pe burtă exercită o compresie mecanică asupra pielii, care va duce în timp la accelerarea formării ridurilor.

Încercaţi să dormiţi pe spate şi să folosiţi feţe de pernă satinate, din bumbac satinat care ajută la prevenirea abraziunii tenului.

7. Renunţă la fumat

Fumatul are ca efect distrugerea colagenului şi a elastinei. De asemenea, nicotina din ţigări determină contracţia vaselor de sânge, ceea ce reduce fluxul de sânge spre piele şi oxigenarea acesteia.

Astfel, se limitează şi accesul nutrienţilor importanţi, cum ar fi vitamina A, către piele.

Rezultatul este un ten tern, lipsit de strălucire şi hidratare şi inevitabil duce la apariţia ridurilor.

Încercă să renunţi la fumat chiar dacă îţi este greu! Rezultatul merită tot efortul!

8. Relaxează-te mai des

Încearcă să conştientizezi momentele în care te încrunţi din prea multă atenţie, griji şi stres.

Relaxează din când în când tenul şi masează uşor cu vârful degetelor tâmplele, pielea din jurul ochilor şi gurii.

Fă exerciţii de mimică şi zâmbeşte!

Eşti frumoasă şi meriţi să fii fericită!

Tips-uri… de final

  • Nu dormi fără să te demachiezi! Porii se blochează cu machiaj, ceea ce măreşte gradul de descompunere a colagenului şi dezvoltarea precoce a ridurilor
  • Demachierea şi hidratarea înainte de a adormi întineresc pielea şi o menţin sănătoasă
  • Poartă ochelari de soare; ajută la prevenirea ridurilor
  • Nu uita de masajul facial! Acesta ameliorează circulaţia sanguină şi stimulează oxigenarea. Cu vârful degetelor efectuează mişcări circulare; efectul este maxim dimineaţa.
  • Foloseşte felii de lămâie, ananas, castravete sau pepene galben cu care freacă uşor faţa, cu mişcări circulare, fără a irita pielea. Lasă să acţioneze 20 minute şi clăteşte faţa cu apă călduţă (acestea conţin vitamina C şi bromelaină care ajută la estomparea ridurilor).

„Ridurile ar trebui pur şi simplu să arate numai unde au fost zâmbete” – Mark Twain

 

 

5 COMENTARII

  1. Exista 5 tipuri de riduri:
    1. Ridurile de expresie
    Ridurile de expresie sunt cauzate de realizarea repetata a acelorasi miscari faciale si expresii. De exemplu, ridurile de tip laba gastii aflate in colturile exterioare ale ochilor sau liniile care se formeaza pe frunte cand te incrunti.
    2. Ridurile elastice
    Aceste riduri sunt cauzate de pierderea structurii elastice din interiorul pielii, provocata in special de expunerea la soare. Astfel de pliuri ale pielii se pot observa de obicei pe obraji, pe buza superioara si la baza gatului. Devin permanente odata cu trecerea timpului. Fumatul este unul din factorii care accelereaza pierderea elasticitatii pielii si aparitia ridurilor elastice.
    3. Riduri gravitationale
    Cauza directa a acestor riduri este forta gravitationala. In combinatie cu pierderea elasticitatii si a colagenului, care apar odata cu varsta, ridurile gravitationale capata aspectul de piele lasata.
    4. Riduri de compresie
    Ridurile de compresie reprezinta cel mai nou descoperita categorie de riduri. Se formeaza atunci cand fata ta este lipita de perna in timpul somnului. Astfel de riduri pot fi prevenite dormind pe spate sau folosind o perna speciala care reduce presiunea la nivelul fetei in timp ce dormi.
    5. Ridurile atrofice
    Ridurile atrofice sunt acele linii paralele care apar pe frunte cand te incrunti. Sunt similare cu ridurile elastice prin faptul ca reprezinta o scadere a densitatii tesutului la nivelul pielii. In esenta, aceste riduri apar din cauza subtierii severe a pielii. Se numara printre ridurile cel mai dificil de corectat.

  2. Mi s-a parut foarte reconfortanta si ideea ca unele riduri trebuie pur si simplu acceptate. Corectam ce putem, prevenim cat e posibil, dar as zice ca e foarte importanta si acea liniste interioara pe care ti-o da acceptarea si iubirea de sine. Oricum, un articol cu multe idei bune, de pus in practica.