Pot suplimentele să lupte împotriva virușilor și bacteriilor care provoacă bolile (cum ar fi COVID-19)?

1
376

Pentru un organism cu o sănătate de fier, ar trebui să încercăm să consumăm o varietate largă de alimente și să favorizăm în alimentația zilnică atât fructele, cât și legumele.

Cu cât este mai colorată farfuria de mâncare, cu atât avem mai multe beneficii pentru sănătate și imunitate.

Însă când stilul de viață nu ne permite sau când alimentația nu este prea bogată în nutrienți, putem alege să luăm anumite suplimente alimentare care să ne întărească sistemul imunitar.

Creșterea imunității – suplimente de ajutor in lupta cu virozele si virusii „de sezon”!

Pentru început trebuie să specificăm că nici un supliment nu poate vindeca sau preveni boala cu certitudine, însă poate ajuta organismul să lupte și să iasă învingător.

În ceea ce privește COVID-19, trebuie să înțelegem că suplimentele, dietele sau alte modificări în stilul de viață, cu excepția distanțării sociale și a igienei corespunzătoare nu ne pot vindeca de acest virus periculos.

Menținerea unui sistem imunitar sănătos este cheia de prevenire a infecțiilor și a bolii

Sistemul nostru imunitar constă într-o complexitate de procese și celule care apără în mod constant organismul împotriva invaziilor patogene, incluzând virușii, toxinele și bacteriile.

Alegerea unui stil de viață sănătos, consumând alimente bogate din punct de vedere nutritiv, dormind suficient și făcând exerciții fizice în mod regulat sunt modalități importante de îmbunătățire a sistemului imunitar.

Însă studiile arată că și suplimentele de vitamine, minerale, anumite plante medicinale și condimente sau alte substanțe extrase din plante, pot îmbunătăți raspunsul imun și protejează într-o anumită măsură împotriva îmbolnăvirii.

Trebuie menționat că anumite suplimente pot interacționa cu tratamentele prescrise de medici, altele nu sunt recomandate pentru persoanele cu anumite probleme de sănătate.

Întotdeauna consultați medicul care v-a prescris un anumit tratament, înainte de a lua suplimentele.

Există câteva suplimente recunoscute pentru potențialul lor de a susține un sistem imunitar sănătos:

Vitamina D

Vitamina D este un nutrient solubil în grăsimi, unul din cei 24 de micronutrienți esențiali pentru buna funcționare a organismului și a sistemului imunitar.

Vitamina D îmbunătățește efectele de combatere a agenților patogeni ale monocitelor și macrofagelor – globulele albe din sânge, care sunt părți importante ale apărării imune – și scade inflamația, ceea ce ajută la promovarea răspunsului imun.

Multe persoane au carențe de vitamina D, ceea ce poate afecta negativ funcționarea imunității.

Nivelul scăzut al vitaminei D este asociat cu riscul infecțiilor respiratorii din sfera ORL, incluzând gripa sau astmul alergic.

Multe studii arată că suplimentarea vitaminei D în organism, poate îmbunătăți răspunsul imun. În fapt, studii recente arată că suplimentele cu vitamina D pot proteja împotriva infecțiilor respiratorii.

Într-un studiu din 2019 efectuat pe un eșantion de 11.321 persoane, se arată că suplimentarea cu vitamina D a scăzut semnificativ riscul infecțiilor respiratorii la persoanele care prezentau deficit din această vitamină și a diminuat infecțiile la persoanele cu nivel adecvat de vitamina D.

Alte studii arată că suplimentele cu vitamina D pot îmbunătăți răspunsul la tratamentele antivirale ale persoanelor cu astfel de infecții, incluzând hepatita C sau HIV.

Spre deosebire de alte vitamine care sunt asimilate doar prin suplimente si alimente, vitamina D este produsă în organism atunci când razele ultraviolete intră în contact cu pielea.

Ea este responsabilă și de menținerea nivelului normal de calciu și fosfor în organism, ajutând astfel la creșterea și întărirea oaselor, în special la copii și bătrâni.

Zincul

Zincul este un mineral esențial pentru funcționarea sistemului imunitar.

Organismul are nevoie de zinc pentru a activa celulele T, adică limfocitele folosite de sistemul imunitar. Zincul joacă un rol important în ceea ce privește răspunsul la inflamație.

Carența de zinc afectează semnificativ abilitatea sistemului imunitar de a funcționa corespunzător, rezultând o creștere a riscului de infecții și boli.

Carența de zinc afectează o rată mare a populației lumii și în special adulții și vârstnicii.

Numeroase studii arată că suplimentele pe bază de zinc pot proteja împotriva infecțiilor tractului respirator, intervin în procesele moleculare care determină acumularea de bacterii și acționează ca o barieră care împiedică această acumulare.

Pe lângă rolul zincului de protector împotriva infecțiilor, acesta poate fi benefic și pentru persoanele deja bolnave, reducând durata infecțiilor și ajutând recuperarea mai rapidă.

Zincul acționează și precum un agent antioxidant care reduce stresul oxidativ din organism, anulând efectele radicalilor liberi.

Zincul se găsește în cantități mici în toate fluidele și țesuturile organismului uman.

Acest nutrient contribuie la buna funcționare a tiroidei, a sistemului imunitar, a aparatului reproducator și a functiei cognitive.

Totodată, zincul ajută în procesele de divizare și dezvoltare a celulelor, grăbește vindecarea rănilor și favorizează descompunerea carbohidraților.

Vitamina C

Vitamina C este probabil cel mai popular supliment care se folosește împotriva infecțiilor, datorită rolului important în menținerea unui sistem imunitar sănătos.

Această vitamină ajută la funcționarea diverselor celule ale sistemului imunitar și  potențează abilitatea acestora de a proteja împotriva infecțiilor.

Vitamina C contribuie la buna funcționare a globulelor albe, întărind sistemul de apărare al pielii și ajutând rănile să se vindece mai repede.

Vitamina C este un antioxidant puternic care întărește sistemul imunitar, protejând astfel organismul de radicalii liberi dăunatori.

Când radicalii liberi se acumulează, aceștia pot determina stresul oxidativ, asociat cu inflamația și cu numeroase boli cronice.

Vitamina C poate reduce riscul de boli cardiovasculare, poate reduce nivelurile de acid uric și preveni atacurile de gută, poate îmbunătăți absorbtia fierului și protejează memoria și gândirea.

Studiile arată că suplimentele cu vitamina C reduc durata și severitatea infecțiilor tractului respirator, incluzând și răceli, gripe și viroze.

Organismul are nevoie crescută de vitamina C atunci când ești răcit sau ai febră, ai anumite inflamații, diaree, hipertiroidie, deficit de fier sau proteine, arsuri sau când urmează să faci o intervenție chirurgicală.

De asemenea, un fumător are nevoie de o doză mai mare de vitamina C decât un nefumător.

Nu am apelat oare cu toții la celebra vitamina C când am fost răciți/gripați? Sau la multă zeamă de lămâie bogată în vitamina C și multe portocale sau alte citrice?