Bem o cafea?

2
315

De câte ori nu auzim această invitaţie la cafea şi la poveşti 🙂

Pentru iubitorii de cafea, băutul, savuratul şi vorbitul cafelei este o adevărată artă.

Pentru că da…cafeaua trebuie vorbită şi povestită!

Câte poveşti şi secrete nu se ascund în spatele unei ceşti de cafea… câte prietenii  se leagă în timpul poveştilor de la cafea…

Iar dacă suntem siguratici şi introvertiţi, cât de bine ne face să ne cuibărim într-un fotoliu, cu o carte în mână, savurând minunata licoare neagră.

Despre cafea

Cafeaua este una dintre bauturile cele mai apreciate de milioane de oameni din toata lumea de cel putin o mie de ani, fiind un produs 100% natural.

Însă, de la boabele prospăt culese şi până la ceaşca de cafea, aceasta trece printr-o serie de procese de transformare.

Prăjirea boabelor de cafea este un proces prin care gustul caracteristic, aroma si buchetul final al boabelor de cafea sunt dezvoltate.

În boabele neprăjite de cafea se concentreaza toţi acizii, proteinele şi cafeina, dar nu şi gustul.

Practic, prin procesul de prăjire sunt eliberate uleiurile eterice din boabele de cafea, substanțe care atribuie în final cafelei culoarea, aroma, parfumul, gustul si savoarea specifice.

Beneficiile cafelei

Datorită numărului mare de antioxidanţi şi nutrienţi benefici, se pare că această băutură savuroasă este şi sănătoasă.

Studiile arată că băutorii de cafea au un risc mai scăzut faţă de numeroase boli grave.

Cafeaua îmbunătăţeşte nivelul de energie

Simţim cu toţii cum ne energizează cafeaua şi ne ajută să ne simţim mai puţin obosiţi.

Acesta este efectul cafeinei, o substanţă  psihoactivă, ce se găseste în foarte multe plante: în frunzele de ceai, în boabele de cafea, în cola, în fructele guaranei, în boabele de cacao, etc.

După ce bem o cafea, cafeina este absorbită de sânge şi transportată în creier.

Ajunsă în creier, cafeina blochează acţiunea adenozinei (neurotransmiţătorul care comandă creierului să se liniştească şi să adoarmă) şi induce starea de alertă, iar celulele se vor reactiva.

Multe studii demonstrează că acest stimulent îmbunătăţeşte numeroase aspecte ale funcţionării creierului: memoria, starea de bine, vigilenţa, nivelul de energie, timpul de reacţie, etc.

Cafeaua ajută la arderea grăsimilor

Cafeina este unul din ingredientele cele mai folosite în suplimentele comerciale de ardere a grăsimilor.

Acest lucru se datorează faptului că aceasta este una dintre puținele substanțe naturale dovedite că ajută la arderea grăsimilor.

Numeroase studii arată că acest stimulent poate impulsiona rata metabolismului cu 3-11%.

Cafeaua îmbunătățește performanțele fizice

Cafeina stimulează sistemul nervos, dar ajută și la creșterea adrenalinei în sânge, hormonul care pregătește organismul pentru activitatea fizică.

Tot cafeina este cea care descompune grăsimea corporală și eliberează acizii grași necesari pentru energie.

Astfel, puteți bea o ceașcă de cafea cu o jumătate de oră înainte de ora de antrenament.

Aceasta vă va impulsiona prin energie și va ajuta la arderea grăsimilor în timpul antrenamentului.

Conține nutrienți esențiali

O ceașcă de cafea conține:

  • riboflavină (vitamina B2), 11% din necesarul zilnic
  • acid pantotenic (vitamina B5), 6% din necesarul zilnic
  • mangan și potasiu, 3% din necesarul zilnic
  • magneziu și niacină (vitamina B3), 2% din necesarul zilnic

Diminuează riscul de diabet, Alzheimer, demența sau cancer

Persoanele care beau cafea în mod regulat și mai mult de două cafele pe zi (dacă sănătatea le permite) au un risc cu 23-50 % mai mic de a face aceste boli decât cele care nu beau cafea deloc.

Beneficiile consumului regulat de cafea neagră includ și diminuarea riscului dezvoltării unor afecțiuni ca demența, Alzheimer, maladia Parkinson și anumite tipuri de cancer (ficat și colorectal), dar și al aparitiei unui accident vascular cerebral.

Cafeaua are efect diuretic datorita cofeinei din compozitie

Aceasta stimulează organismul să produca mai multă urină, pentru a elimina toxinele din organism. Este benefică, asadar, pentru rinichi și vezica urinară, pe care le va curăța mai eficient.

Pentru a putea beneficia de aceste efecte diuretice, trebuie să mărim consumul de apă dacă vom consuma mai multă cafea.

Cafeaua este benefică pentru ficat

Pacienții care suferă de boala hepatică pot beneficia de pe urma consumului zilnic de cafea, această băutură reducând daunele produse de boli precum steatoza hepatică sau ciroza.

Această băutură antioxidantă are efecte hepatoprotectoare.

Rapoartele recente sugerează că adultii pot consuma zilnic până la 300 mg de cofeină fără un risc semnificativ, ceea ce reprezintă cam 3 cești de cafea obisnuită pe zi.

Cafeaua – protectoare pentru bolile cardiovasculare

Boabele de cafea au un conținut bogat în compuși puternici, cum ar fi acidul clorogenic și polifenoli, care au proprietăți antioxidante și ajută la prevenirea deteriorarii celulelor.

Acești compuși cresc rata metabolică bazală și ajută vasele de sânge să se contracte și să se relaxeze.

Atenție însă!

  • Prea multă cafeină – peste 300 de miligrame pe zi – poate duce la insomnie, nervozitate, palpitatii cardiace și creșterea tensiunii arteriale.
  • În plus, cafeina consumată dupa prânz poate perturba somnul.
  • Cafeaua la filtru este cea care conține cea mai multă cofeină, respectiv 200ml de cafea  la filtru contin 115-175 mg cofeină
  • 200 ml de espresso conțin cam 100 mg cofeină, cafeaua la ibric 80-135 gr (la aceeași cantitate de 200 ml) iar ness-ul 65-100 gr.
  • Cea mai sănătoasă este cafeaua neagră, fără adaos de zahăr sau lapte

„În spatele oricărei femei de succes se află o cantitate considerabilă de cafea.” – Stephanie Piro

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here