Superaliment – bogăție de nutrienți într-un singur aliment!

2
102

Toate superalimentele au propriile caracteristici și beneficii, și oferă avantaje particulare fiecărei persoane.

Îmbunătățirea sănătății fizice și psihice, întărirea sistemului imunitar, dar și creșterea rezistenței la boli reprezintă o mare parte a calităților de bază pentru superalimente.

Despre superalimente şi beneficiile acestora am scris aici.

Voi continua cu lista de superalimente, pe care poate  le consumăm deja, iar dacă nu, ar fi bine să începem, pentru a ne bucura din plin de beneficiile lor.

Somonul

Somonul este un superaliment bogat din punct de vedere nutriţional, conţinând numeroase grăsimi sănătoase, proteine, complexul de vitamine B, potasiu şi seleniu.

Acesta este unul dintre cele mai bune surse de acizi graşi omega-3, esenţiali pentru sănătate şi în special pentru reducerea inflamaţiilor.

Corpul omenesc nu produce aceşti acizi, motiv pentru care trebuie preluaţi în mod regulat din alimentaţie.

Includerea somonului  în alimentaţie poate reduce riscul de boli cardiovasculare sau diabet.

Somonul mai conţine şi aminoacizi esenţiali, care ajută la menţinerea masei musculare, dar şi proteine, care susţin un nivel al metabolismului care permite pierderea în greutate.

Somonul ameliorează diverse probleme dermatologice, precum acneea, pielea uscată sau iritată.

Acizii grași, proteinele și vitamina D ajută la regenerarea celulelor care produc colagen, cheratină și melanină, substanțe care oferă nutriție pielii, ferind-o astfel de riduri și linii fine.

Cartofii dulci

Cartoful dulce este un superaliment bogat în potasiu, fibre, o multitudine de vitamine, dar şi antioxidanţi (cum ar fi betacarotenul).

Potasiul, un mineral care moderează efectele sodiului asupra organismului, se regăseşte în cantităţi importante în cartofii dulci.

Potasiul reglează tensiunea arterială și echilibrează proporția de acizi și baze din organism, contribuie la sănătatea mușchilor și a oaselor, asigurând alcalinitate și conferindu-le acestora densitatea minerală de care au nevoie.

Pentru că au un conținut glicemic scăzut, cartofii dulci previn rezistența la insulină și reduc nivelul glucozei din sânge, fiind un aliment recomandat bolnavilor de diabet.

De asemenea, cartofii dulci sunt bogați în fibre, care previn constipația și asigură sănătatea tractului digestiv.

Potrivit studiilor, consumul de cartofi dulci are efecte benefice pentru persoanele care suferă de obezitate și anumite afecțiuni cardiovasculare.

Betacarotenul (antioxidant) ajută la prevenirea cancerului de prostată, are efecte confirmate în prevenția cancerului de colon, dar, ajută şi la menținerea echilibrului hormonal din timpul sarcinii și al alăptării.

Cartofii dulci au și un conținut ridicat de vitamina C, care ajută sistemul imunitar să funcționeze optim.

Colina, o amină din complexul vitaminei B regăsită în cartofii dulci, este asociată cu reducerea episoadelor de insomnie, cu îmbunătățirea funcțiilor cognitive și a memoriei, dar și cu sănătatea sistemului muscular.

Consumul de cartofi dulci este asociat și cu îmbunătățirea funcției vizuale, datorită conținutului de vitamina A.

Ghimbirul

Ghimbirul este un aliment cu proprietăți și beneficii deosebite asupra sănătății organismului, de la susținerea imunității până la intensificarea metabolismului.

Este extrem de bogat în antioxidanţi şi are un conţinut mare de potasiu şi magneziu (415 mg potasiu şi 43 mg magneziu, la 100 g de rădăcină de ghimbir).

Ghimbirul ajută digestia prin stimularea enzimelor cu rol eficient în absorbția nutrienților.

Este un ingredient apreciat și în dietele de slăbire, accelerând metabolismul. În acest fel, arderea grăsimilor se intensifică, iar toxinele sunt eliminate mai ușor din corp.

Are proprietăţi antioxidante şi energizante, reduce inflamațiile și stresul oxidativ.

Ghimbirul este un remediu eficient împotriva răcelii şi a gripei, ajută sistemul imunitar şi susține organismul să lupte împotriva agenților patogeni.

Ghimbirul este de mare ajutor și în probleme respiratorii, actionând ca un expectorant natural.

Ghimbirul reduce semnificativ nivelul trigliceridelor și al colesterolului şi este vasodilatator, contribuind la scăderea tensiunii arteriale.

Rădăcina de ghimbir se poate folosi ca antiinflamator în febra musculară, dureri articulare, luxații sau entorse. În aceste situații se recomandă folosirea compreselor cu ghimbir.

Se foloseşte, de asemenea, ca adjuvant în tratamentul complementar al artritei reumatoide și al osteoartritei.

Ghimbirul este extrem de indicat în tratarea stărilor de greață şi vomă, chiar şi atunci când apar după intervenții chirurgicale sau la pacienții cu cancer, supuși chimioterapiei.

Quinoa

Quinoa este unul dintre cele mai populare superalimente din lume.

Quinoa face parte din familia cerealelor, dar, cu toate acestea, este fără gluten, bogată în proteine şi una dintre puţinele plante care conţine cantităţi însemnate din toţi cei 9 aminoacizi esenţiali.

Este bogată în fibre, magneziu, complexul de vitamine B, fier, potasiu, calciu, fosfor, vitamina E şi numeroşi antioxindanţi.

Quinoa conține grăsimi bune în semințe, cu un raport optim între Omega-6 și Omega-3.

Acizii grași din quinoa susțin imunitatea, dar și sănătatea creierului și a sistemului cardiovascular.

Quinoa abundă în fitosteroli, substanțe care contribuie la dezvoltarea musculară și combat stresul, şi fenoli, antioxidanţi care pot scădea riscul de cancer, diabet și obezitate.

Quinoa ajută la scăderea în greutate datorită conţinutului mare de fibre insolubile și de proteine, care induc senzația de sațietate, pe care o menține pentru o perioadă îndelungată.

Consumul de quinoa este recomandat și pentru o inimă sănătoasă, întrucât quinoa are proprietăți antiinflamatoare. Conține 4 grame de grăsimi/cană, dar nu conține deloc grăsimi trans.

Quinoa conține acid alfa-linoleic care reduce riscul de deces provocat de infarct.

Este bogată în flavonoide (antioxidanţi) care au rol puternic antiinflamator, antiviral, anticancerigen şi antidepresiv.

Fulgii de ovăz

Ovăzul este una dintre cele mai sănătoase şi mai complexe cereale din lume.

Ovăzul are o compoziţie nutriţională extrem de echilibrată, fiind o sursă bună de fibre şi carbohidraţi, proteine şi grăsimi, dar şi numeroase vitamine, minerale şi antioxidanţi.

Despre acest superaliment am scris aici.

Superalimentele furnizează alimentaţiei noastre un boost de sănătate şi reduc riscul de boli de inimă, diabet, Alzheimer, cancer sau alte boli.

Acestea vin cu un pachet nutriţional bogat, fiind o sursă puternică de vitamine, minerale, fibre, proteine, grăsimi sănătoase, etc.

De asemenea, sunt bogate în fitonutrienţi şi antioxidanţi .

Includeţi în dieta zilnică aceste superalimente!

Veţi fi mai sănătoase, veţi slăbi şi veţi beneficia din plin de super-nutrienţi!

„A mânca este o necesitate, a mânca inteligent este o artă.” – La Rochefoucauld

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here