AVOCADO – fruct unic si delicios

7
939

De câțiva ani am descoperit fructul de avocado și pur și simplu m-am îndrăgostit de gustul minunat, de consistența și aroma acestuia.

Deși la început l-am consumat datorită gustului deosebit, ulterior am descoperit că este un fruct care oferă beneficii extraordinare pentru sănătate.

Din punct de vedere al gustului, avocado nu este nici dulce, nici sărat și nici amar (cel puțin când este copt).

Are un gust neutru și o consistență cremoasă, care îl fac să fie foarte versatil: se poate combina cu tot felul de alte ingrediente, fie picante și sărate, fie, chiar, cu ingrediente dulci, rezultând creme sănătoase pentru prăjituri.

Majoritatea consideră acest fruct un fruct sănătos deoarece este bogat în nutrienți și grăsimi sănătoase.

Însă anumite persoane, se tem că datorită conținutului mare de grăsimi, acest fruct îngrașă.

În ciuda acestor păreri, consumul moderat de avocado poate accelera metabolismul și ține sub control nivelul de grăsimi din sânge.

Așadar, acest fruct te poate ajuta să slăbești.

Avocado provine din pomul Persea americana.

Așa cum îi spune și numele, este originar din zona Americii Centrale, dar se adaptează perfect zonelor cu climat mediteranean.

Avocado este un mare fruct de tip „baca” (precum zmeura sau murele), cu un sâmbure lemnos în centru, cu forme diferite (poate avea formă de pară, dar poate fi și rotund) și coaja mai mult sau mai puțin ridată, în funcție de soi.

Este recoltat la maturitate, însă nu când este complet copt.

Coacerea, care poate dura 1-2 săptămâni, se face ulterior, deci nu trebuie să vă supărați dacă fructul este foarte tare când îl cumpărați din magazin.

Îi puteți grăbi coacerea învelindu-l în ziare sau într-o pungă de hârtie, eventual alături de un măr sau o banană (acestea produc un gaz numit etilenă care accelerează înmuierea fructului de avocado).

Partea bună este că nu îngrașă și oferă senzația de satietate, deci îl consum cu încredere!

Beneficii ale fructului de avocado

Dar să vedem ce beneficii aduce fructul de avado și ce îl face atât de special si atât de sănătos…

  • Avocado are în compoziţie 18 aminoacizi care participă la formarea proteinelor complexe, esenţiale pentru buna funcţionare a organismului.
  • Avocado conţine acid folic (vitamina B9) şi vitamina B6, care contribuie la normalizarea nivelului de homocisteină si astfel scade riscul de boli cardiovasculare.
  • Avocado conţine cu 35% mai mult potasiu decât o banană. Acest mineral este extrem de important pentru buna funcţionare a aparatului cardiovascular.
  • Grăsimile care se găsesc în fructul de avocado cresc colesterolul bun (HDL) şi scad colesterolul rău (LDL), iar trigliceridele scad și ele.
  • Prin conţinutul bogat în fibre joacă un rol esenţial în sănătatea sistemului digestiv. Fibrele insolubile curăţă colonul, previn constipaţia şi pot participa la prevenţia cancerului corolectal, pe când cele solubile reglează apetitul (prelungind senzaţia de saţietate).
  • Bogat în nutrienţi, poate fi un ingredient cheie în măștile cosmetice, deoarece conferă strălucire pielii şi părului.
  • Avocado conţine glutation, o proteină cu rol esenţial în funcţionarea optimă a sistemului imunitar şi a sistemului nervos.
  • Persoanelor care suferă de diabet sau se confruntă cu disglicemii li se recomandă să introducă în alimentaţie acest fruct, deoarece, prin grăsimile sănătoase şi fibrele solubile din conţinut, reglează nivelul glicemic şi rezistenţa la insulină a organismului.
  • De asemenea, are proprietăţi antioxidante puternice şi împiedică declanşarea diverselor tipuri de cancer.
  • Fructul de avocado conţine un carotenoid numit luteină, substanţă necesară pentru menţinerea unei vederi optime, care protejează împotriva degenerării cauzate de îmbătrânire.
  • Avocado este şi o sursă bogată de vitamina E, substanţa care neutralizează radicalii liberi ce distrug celulele creierului, aşa că poate participa la prevenirea pierderii memoriei şi accelerarea bolilor mentale în cazul pacienţilor diagnosticaţi cu Alzheimer.
  • Vitamina E și alte substanțe din compoziția lui, stimulează producția naturală de colagen și hidratează pielea în profunzime, cu uleiuri și grăsimi de calitate.

Până acum sper că v-am convins că acest fruct este absolut miraculos !!!

Deși inițial îl consumam sub formă de guacamole (salata de avocado tocat cu ceapă sau usturoi, zeama de lămâie, sare si piper), ulterior am început să îl consum ca atare, tăiat felii în salată sau pe pâine prăjită, combinat cu brânză de vaci sau chiar iaurt, conservă de ton, etc și credeți-mă că în orice fel l-ați consuma este pur si simplu delicios.

Concluzii:

  • Studiile au arătat că avocado previne cancerul cervical si echilibrează hormonii.
  • Avocado are  efecte antibacteriene, anticancerigene, contribuie la sănătatea oaselor, ochilor, dinților si pielii. Poate diminua simptomele neplăcute ale afecțiunilor digestive și reglează tranzitul intestinal.
  • Din punct de vedere nutrițional, avocado este bogat în grăsimi vegetale mono-nesaturate, similare celor din uleiul de măsline, bogate în acid oleic. Este complet lipsit de colesterol (ca orice altă plantă).
  • Omul are nevoie și de lipide, pe care e bine să le primească din alimente sănătoase, așa cum este avocado. Deși are destule calorii (160 la sută de grame de avocado), el este apreciat în diferite diete, pentru că este foarte sățios și conține fibre. Studiile arată că, dacă nu este mâncat într-o cantitate exagerată, el nu duce la creșterea greutății corporale.

Dacă ne uitam la forma acestui fruct vom observa că avocado are aceeași formă pe care o are uterul!

Fructul de avocado are nevoie de 9 luni ca să crească, de la înflorire până la fructul copt, așa cum fătul are nevoie de 9 luni ca să se dezvolte în uterul mamei!

Pe mine m-a convins și m-a surprins acest fruct din toate punctele de vedere și pot afirma că, pe cât posibil, încerc să fac în așa fel încât să nu îmi lipsească din alimentație, cel puțin de 3-4 ori pe săptămână!

7 COMENTARII

  1. Curiozitati despre avocado:
    ‒ Avocado este un fruct, nu o leguma. De aceea, merge de minune consumat alaturi de rodii, pere, mango sau piersici.
    ‒ Fructele de avocado se maturizeaza in copac, dar incep sa se coaca abia dupa ce au fost culese. Ce e si mai interesant este ca un fruct de avocado poate sa stea in copac pana la 18 luni. Practic, copacul il pastreaza in stare excelenta pana te hotarasti sa-l consumi.
    ‒ Toate fructele de avocado sunt culese manual. Forta de munca si apa sunt de altfel cele mai mari costuri ale producatorilor de avocado.
    ‒ Este una din cele mai bune surse de grasimi sanatoase. Contine acid oleic, care ajuta la reducerea nivelului de colesterol si favorizeaza absorbtia subtantelor nutritive din alimente, ceea ce inseamna ca orice mancare consumata cu acest fruct devine mai sanatoasa.
    ‒ Nu numai culoarea este un indicator al coacerii, ci si fermitatea fructului. Cu cat este mai copt, cu atat va fi moale ori, mai degraba, pufos.
    ‒ In functie de cat de devreme a fost cules, avocado se va coace in maxim 8 zile. Daca vrei sa ii grabesti procesul de coacere poti sa il pui intr-o punga de hartie, pe care sa nu o inchizi complet, alaturi de un mar. Etilena pe care marul o elibereaza va grabi coacerea.
    ‒ Este printre singurele alimente de care poti fi 100% sigur ca nu au fost modificate genetic sau ca nu au fost atinse de chimicale.
    ‒ Nutritionistii l-au numit “fructul perfect”: poate fi mancat la orice ora din zi, este plin de vitamine si fibre, iar pe termen lung contribuie la mentinerea sanatatii, a frumusetii si a siluetei.
    ‒ Hass este cel mai popular soi de avocado, descoperit in California in anul 1930, in curtea unui postas pe nume Rudolph Hass. Acesta a avut o idee buna si si-a patentat copacul!
    ‒ In California, exista un singur sezon pentru avocado, care se intinde din aprilie pana in septembrie. Copacul de avocado infloreste o singura data, prin februarie. In schimb, in Mexic, sunt 5 regiuni diferite care cultiva avocado, cu 5 climate diferite.
    ‒ Într-un avocado găsim aproximatv 4 grame de proteine, fiind fructul cu cel mai mare conţinut de proteine dar şi cu cel mai mare conţinut de fibre.
    ‒ Este un „pachet” cu aproape 20 de vitamine şi minerale, inclusiv potasiu (care reglează presiunea arterială), luteina (importanta în menţinerea sănătăţii ochilor) şi folati (esenţiali pentru refacerea celulară şi pe perioada sarcinii).
    ‒ Fructele de avocado au nevoie de dragoste. Copacul de avocado nu se auto-polenizează, aşa că au nevoie de alţi copaci în apropiere pentru a se dezvolta. Poate că nu întâmplător acovado este simbolul aztec al iubirii şi fertilităţii.
    ‒ Avocado este atât de popular încât la un meci de Super Bowl se mănâncă în medie 24 milioane de kilograme de guacamole. Incredibil, nu-i aşa?
    ‒ Are un conţinut scăzut de zaharuri. Fibrele sunt cele care conferă senzaţia de săţietate.
    ‒ Este bogat în grăsimi, însă din cele bune. Grăsimile mononesaturate ajuta în scăderea nivelului colesterolului, atât timp cât este consumat cu moderaţie.
    ‒ Este bogat în calorii. O jumătate de avocado are aproximativ 100 de calorii, însă conţinutul de fibre fac din el un aliat în menţinerea unei greutăţi optime şi a unui metabolism sănătos.

  2. Citisem pe Portalmed despre un studiu publicat în Statele Unite la care au participat peste 17.500 de persoane a arătat că acelea care au consumat constant avocado au prezentat un aport mult mai mare de nutrienți decât cei care nu au consumat avocado. În plus, aceleași persoane care au mâncat des acest fruct au slăbit, au avut un nivel de grăsime mai scăzut și, de asemenea, au avut un nivel mai ridicat al colesterolului bun (HDL). Aici găsiți tot articolul: https://portalmed.ro/alimentatie-sanatoasa/avocado-top-10-beneficii/

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here